معرفی بهترین دانشگاه ترکیه پزشکی

دانشگاه های پزشکی در ترکیه

یکی از بهترین انتخاب‌ها جهت تحصیل در کشور ترکیه، تحصیل در رشته‌های پزشکی می‌باشد. کشور ترکیه در سال‌های اخیر پذیرای دانشجویان بین‌المللی به خصوص دانشجویان ایرانی هستند. بسیاری از دانشگاه‌های پزشکی ترکیه مورد تایید کشور ایران می‌باشد. در کشور ترکیه در حال حاضر حدود ۲۰۰ دانشگاه وجود دارد که رشته‌هایی مانند مهندسی، پزشکی، هنر و سایر موارد را ارائه می‌دهد.به دلیل آن که سیستم آموزشی کشور ترکیه مطابق با تکنولوژی مدرن آموزشی اروپا می‌باشد، بسیاری از دانشجویان را از کشورهای مختلف همه ساله به خود جذب می‌کند‌. سیستم آموزشی فوق العاده قوی که کشور ترکیه دارد، سبب می‌شود تا دانشجویان به خصوص در رشته پزشکی، به سطح علمی بالایی برسند. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین دانشگاه ترکیه پزشکی بپردازیم. با ما همراه باشید.

رشته های پزشکی درترکیه

دلایل محبوبیت دانشگاه‌های ترکیه در رشته پزشکی

کشور ترکیه در مقایسه با اروپا دارای هزینه تحصیل و زندگی پایین‌تری هستند. از طرفی اکثر دانشگاه‌های موجود در ترکیه که رشته پزشکی را ارائه می‌دهند؛ مورد تایید اتحادیه اروپا می‌باشند. برای فارغ التحصیلان خارجی دوره طرح ۲ ساله وجود ندارد؛ بنابراین این مورد باعث می‌شود تا فارغ التحصیلان رشته‌های پزشکی در ترکیه در مقایسه با فارغ التحصیلان رشته پزشکی در ایران، ۳ سال زودتر وارد بازار کار شوند. از طرفی این امکان وجود دارد تا پس از فارغ التحصیلی شما بتوانید در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در رشته پزشکی ادامه تحصیل دهید یا این که در بهترین بیمارستان‌ها مشغول به کار شوید. گفتنی است که تمام دانشکده‌های پزشکی ترکیه دارای تاییدیه کشور آمریکا هستند.

معرفی بهترین دانشگاه ترکیه پزشکی

در ادامه لیستی از بهترین دانشگاه‌ ترکیه پزشکی آورده شده است.

  • دانشگاه استانبول
  • دانشگاه آنکارا
  • دانشگاه کوچ
  • دانشگاه یدی تپه
  • دانشگاه حاجت تپه
  • دانشگاه مارمارا
  • دانشگاه جراح پاشا
  • دانشگاه باهچه شهیر
  • دانشگاه آتاتورک
  • دانشگاه آیدین
  • دانشگاه دوکوز ایلول
  • دانشگاه آجی بادام
  • دانشگاه کاتب چلبی

در ادامه به معرفی برخی از این دانشگاه‌ها می‌پردازیم.

تحصیل در ترکیه

معرفی دانشگاه استانبول

این دانشگاه جزو قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های ترکیه واقع در شهر استانبول می‌باشد که آموزش خود را با بالاترین کیفیت به همراه بیش از ۵۰۰۰ کادر آموزشی مجرب ارائه می‌دهد. این دانشگاه مجهز به امکانات مدرن مانند کتابخانه، آزمایشگاه، سالن‌های دانشجویی و همچنین امکانات ورزشی است. یکی دیگر از مزایای این دانشگاه دارا بودن طرح‌های اراسموس، فارابی، مولانا و ISEP می‌باشد و می‌تواند دانشجوها را در صورت لزوم به کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی انتقال دهد. این دانشگاه بر اساس آزمون یوس داوطلبان بین‌المللی را در مقطع کارشناسی پذیرش می‌کند. لازم به ذکر است که حداقل نمره یوس برای انتخاب رشته نمره ۴۰ از ۱۰۰ می‌باشد.

معرفی دانشگاه آنکارا

این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های دولتی کشور ترکیه به حساب می‌آید و مورد تایید وزارت بهداشت ایران می‌باشد. از طرفی این دانشگاه در گروه دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم ایران نیز قرار دارد. این دانشگاه شامل ۱۹ دانشکده و بیش از ۱۴۰ رشته در مقطع کارشناسی می‌باشد. پذیرش این دانشگاه از طریق آزمون یوس و همچنین آزمون‌های بین‌المللی مانند SAT و ACT امکان‌پذیر است. گفتنی است که دانشگاه آنکارا در رشته‌های علوم زیستی و پزشکی، رنکینگ ۳۹۷ را به خود اختصاص داده است.

معرفی دانشگاه دوکوز ایلول

این دانشگاه نیز همانند دانشگاه آنکارا جزو دانشگاه‌های دولتی و مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران به حساب می‌آید. ۱۸ دانشکده در این دانشگاه وجود دارد و شامل رشته‌های مختلفی مانند رشته‌های دریایی، آموزش، ادبیات، مهندسی، پزشکی، معماری، الهیات، اقتصاد، دندانپزشکی، گردشگری، علوم ورزشی و … می‌باشد. از یکی دیگر از مزایای این دانشگاه می‌توان به دارا بودن طرح اراسموس اشاره کرد. شما می‌توانید با شرکت در آزمون یوس دوکوز ایلول در این دانشگاه پذیرش شوید.

معرفی دانشگاه کاتب چلبی

دانشگاه کاتب چلبی نیز مورد تایید وزارت بهداشت ایران می‌باشد. این دانشگاه رشته‌های مختلفی مانند رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و مهندسی را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از طریق شرکت در آزمون یوس و ‌SAT در این دانشگاه پذیرش شوید. از طرفی می‌توانید با شرط معدل نیز وارد این دانشگاه شوید. دانشگاه کاتب چلبی نیز دارای طرح اراسموس می‌باشد. گفتنی است که زبان تحصیل در این دانشگاه هم ترکی استانبولی و هم انگلیسی است.

کدام دانشگاه ترکیه پزشکی مورد تایید ایران است؟

از میان دانشگاه‌های ذکر شده طبق رده‌بندی‌های وزارت علوم کشور ایران، به ترتیب دانشگاه‌های حاجت تپه، قاضی، استانبول و کوچ در رده مورد تاییدترین دانشگاه‌های ترکیه برای رشته پزشکی شناخته شده اند و همچنین دانشگاه‌های دوکوز ایلول، اژه، مرمره و آنکارا در رده متوسط شناخته می‌شوند. گفتنی است که مدرک اخذ شده از هر کدام از این دانشگاه‌ها مورد تایید کشور ایران است.

مزیت های رشته پزشکی در ترکیه

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با بهترین دانشگاه ترکیه پزشکی صحبت کردیم و شما با دانشگاه‌های مورد تایید کشور ایران آشنا شدید. اگر قصد تحصیل در ترکیه در رشته پزشکی را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما از زمان آزمون‌های ورودی هر دانشگاه به خوبی اطلاع حاصل کنید و به طور دقیق مطالعه داشته باشید.

مجموعه ها Uncategorized

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*