لیست دانشگاه‌های ترکیه استانبول + نقد و بررسی کامل

دانشگاه های ترکیه

کشور ترکیه دارای یکی از جوان‌ترین سیستم‌های آموزشی جهان می‌باشد. با وجود آن این کشور توانسته است در بین بهترین دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفته و رتبه‌های بسیار خوبی را به دست آورد. دانشگاه‌های استانبول در بین دانشگاه‌های برتر قرار دارند. دانشگاه‌های کشور ترکیه از اساتید با تجربه و کارآمد و یک سیستم آموزشی قوی استفاده می‌کند و می‌تواند دانشجویانی توانمند و موفق را تربیت کند. بنابراین همه ساله دانشجویان بین المللی زیادی برای دریافت پذیرش دانشگاه‌های ترکیه اقدام می‌کنند. اگر شما نیز قصد دارید در رابطه با دانشگاه‌های ترکیه استانبول اطلاعاتی را کسب کنید؛ با ما در این مقاله همراه باشید.

لیست دانشگاه های ترکیه

بررسی کامل لیست دانشگاه‌های ترکیه استانبول

کشور ترکیه نیز مانند ایران دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی می‌باشد که از سطح علمی و آموزش بالایی برخوردار هستند. گفتنی است که مدرک دانشگاهی این دانشگاه‌ها دارای اعتبار بین‌المللی بوده و فارغ التحصیلان این دانشگاه می‌توانند آینده بسیار روشنی را برای خود رقم بزنند. در ادامه قصد داریم به معرفی انواع مختلف این دانشگاه‌ها بپردازیم.

معرفی دانشگاه‌های دولتی ترکیه

از دانشگاه‌های دولتی کشور ترکیه که مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران می‌باشند؛ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دانشگاه حاجت تپه
  • دانشگاه آنکارا
  • دانشگاه استانبول
  • دانشگاه اژه
  • دانشگاه قاضی
  • دانشگاه دوکوز ایلول
  • دانشگاه مارمارا
  • دانشگاه آتاتورک
  • دانشگاه کاتب چلبی

معرفی دانشگاه استانبول

دانشگاه استانبول در سال ۱۴۵۳ تاسیس شد. در حال حاضر شامل ۷۴ مرکز تحقیقاتی، ۱۵ دانشکده، ۲۱۶ باشگاه دانشجویی و دو آموزشگاه حرفه‌ای است. این دانشگاه توانسته است با کسب رتبه ملی ۲، مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران قرار گیرد. رشته‌های مختلفی اعم از رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی، علوم بیولوژیکی، هنر، علوم انسانی، کشاورزی و سایر زبان‌های مدرن در آن تدریس می‌شود.

معرفی دانشگاه مارمارا

دانشگاه مارمارا جزو دانشگاه‌های چند زبانه کشور ترکیه است. این دانشگاه از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ترکیه به حساب می‌آید و در آن رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و مهندسی با دو زبان ترکی و انگلیسی تدریس می‌شود. رشته‌های دیگری مانند اقتصاد و علوم اداری نیز به زبان‌های آلمانی، فرانسوی، ترکی و انگلیسی در این دانشگاه تدریس می‌شود. گفتنی است که این دانشگاه نیز مورد تایید وزارت علوم و بهداشت کشور ایران می‌باشد و در رتبه ۱۱ جدول قرار دارد.

معرفی دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه حاجت تپه از بزرگترین دانشگاه‌های ترکیه محسوب می‌شود و در سال ۱۹۶۷ در شهر آنکارا تاسیس شد. این دانشگاه در حال حاضر دارای ۹ دانشکده، ۱۴ مدرسه، ۲ پردیس دانشگاهی، یک مدرسه هنر و ۱۲ موسسه علمی است. مدرکی که از این دانشگاه دریافت می‌کنید دارای اعتبار بین المللی است. همچنین این دانشگاه نیز مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت کشور ایران می‌باشد. این دانشگاه توانسته است رتبه ۳ را به خود اختصاص دهد.از رشته‌های پرمتقاضی دانشگاه حاجت تپه می‌توان به رشته پزشکی، داروسازی، رادیولوژی، جراحی دهان و فک و دندانپزشکی ترمیمی اشاره کرد.

معرفی دانشگاه اژه

دانشگاه اژه در شهر زیبای ازمیر واقع شده است. این دانشگاه در سال ۱۹۵۵ تاسیس شد و به عنوان هفتمین دانشگاه بزرگ ترکیه شناخته می‌شود. این دانشگاه رشته‌های پرطرفدار مختلفی مانند پزشکی، دندانپزشکی، مهندسی، داروسازی، دامپزشکی و … را به دو زبان ترکی و انگلیسی ارائه می‌دهد.

دانشگاه های خصوصی ترکیه

معرفی دانشگاه‌های خصوصی ترکیه

از دانشگاه‌های خصوصی ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه یدی تپه
  • دانشگاه سابانجی
  • دانشگاه کادیرهاس
  • دانشگاه کوچ
  • دانشگاه اوکان
  • دانشگاه باهچه شهیر
  • دانشگاه آیدین
  • دانشگاه حاجی بادام

معرفی دانشگاه کوچ

دانشگاه کوچ در سال ۱۹۹۳ تاسیس شد و یکی از برترین دانشگاه‌های استانبول در رشته‌های پزشکی شناخته می‌شود. همچنین رتبه ۶ دانشگاه پزشکی ترکیه را داراست. زبان تحصیل در این دانشگاه هم ترکی و هم انگلیسی می‌باشد.

معرفی دانشگاه سابانجی

یکی از بهترین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه دانشگاه سابانجی می‌باشد. این دانشگاه در سال ۱۹۹۴ تاسیس شد و پذیرش دانشجو را از سال ۱۹۹۹ آغاز کرد. کیفیت آموزش و تجهیزات مدرنی که این دانشگاه دارد آن را به یکی از بهترین دانشگاه‌های خصوصی کشور ترکیه تبدیل کرده است.

معرفی دانشگاه یدی تپه

دانشگاه یدی تپه یکی دیگر از دانشگاه‌های خصوصی کشور ترکیه می‌باشد و رشته‌های مختلفی مانند پزشکی، دندانپزشکی، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل را ارائه می‌دهد. این دانشگاه اغلب دوره‌های آن، به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. گفتنی است که از بین رشته‌های معرفی شده از این دانشگاه، فقط رشته دندانپزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران می‌باشد.

انواع دانشگاه های ترکیه

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی برخی از دانشگاه‌های ترکیه استانبول پرداختیم و هر کدام را بررسی کردیم. همانطور که گفته شد سیستم آموزشی کشور ترکیه بسیار پیشرفته می‌باشد و بسیاری از افراد قصد پذیرش در دانشگاه‌های ترکیه را دارند. اگر شما نیز تصمیم به ادامه تحصیل در کشور ترکیه دارید، پیشنهاد می‌شود پیش از اقدام با کارشناسان ما مشورت کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

مجموعه ها Uncategorized

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*