لیست بهترین رشته ها برای تحصیل در ترکیه + جدیدترین آمار

بهترین رشته ها درترکیه

کشور ترکیه به دلیل داشتن سطح بالای کیفیت تحصیلی و هم چنین ارائه رشته های متنوع تحصیلی،بسیاری از دانشجویان را از نقاط مختلف به خصوص ایران، به خود جذب کرده است.تحصیل در ترکیه به دلیل نزدیکی مسافت و هم چنین راحتی یادگیری زبان، برای دانشجویان ایرانی بسیار جذاب می باشد و این روزها بیشتر افراد درصدد این هستند تا اقامت تحصیلی ترکیه را دریافت کنند.به همین منظور سعی کردیم دراین مقاله بهترین رشته های تحصیلی در ترکیه را از نظر آموزشی و درآمد زایی برایتان بررسی کنیم.

لیست بهترین رشته ها برای تحصیل در ترکیه

انتخاب بهترین رشته برای تحصیل در ترکیه به عوامل مختلفی مانند علایق و استعداد شما، شرایط بازار کار در ترکیه و برنامه‌های آینده شما برای شغل و زندگی بستگی دارد. با این حال، برخی از رشته‌ها در ترکیه به طور کلی از نظر بازار کار، درآمد و کیفیت آموزشی، در رتبه‌های بالایی قرار دارند.

تحصیل در ترکیه

انتخاب رشته و ورود به دانشگاه های ترکیه

پس از این که رشته ی مورد نظرخودتان را انتخاب کردید، با توجه به شرایط تعیین شده از سوی دانشگاه های ترکیه باید آزمون های ورودی مخصوص رشته ی خودتان را پاس کنید، تا اجازه ی تحصیل در رشته ی مورد علاقه ی خود را داشته باشید.آزمون های ورودی برای رشته های مختلف متفاوت و متناسب با رشته ی مورد نظرتان می باشد.

برخی از بهترین رشته ها برای تحصیل در ترکیه عبارتند از

رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی

  • پزشکی

این رشته در ترکیه از محبوبیت بالایی برخوردار است و به دلیل کیفیت آموزشی بالا و فرصت‌های شغلی مناسب، مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین‌المللی قرار دارد.

  • دندانپزشکی

این رشته نیز مانند پزشکی، از بازار کار خوب و درآمد بالایی در ترکیه برخوردار است.

پزشکی ودندان پزشکی در ترکیه

رشته‌های مهندسی

  • مهندسی کامپیوتر

با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی، این رشته در ترکیه از تقاضای بالایی برخوردار است و فارغ‌التحصیلان آن می‌توانند به راحتی شغل مناسب پیدا کنند.

  • مهندسی برق

این رشته نیز از جمله رشته‌های پرطرفدار در ترکیه است و فرصت‌های شغلی متنوعی در زمینه‌های مختلف مانند تولید برق، مخابرات و الکترونیک برای فارغ‌التحصیلان آن وجود دارد.

  • مهندسی عمران

با توجه به نیاز به ساخت و ساز و توسعه زیرساخت‌ها در ترکیه، این رشته نیز از بازار کار خوبی برخوردار است.

رشته‌های مدیریتی

  • مدیریت بازرگانی

این رشته از جمله رشته‌های عمومی است که فارغ‌التحصیلان آن می‌توانند در زمینه‌های مختلف مانند بازاریابی، منابع انسانی و امور مالی شغل پیدا کنند.

  • مدیریت هتلداری

با توجه به رونق صنعت گردشگری در ترکیه، این رشته نیز از بازار کار خوبی برخوردار است.

رشته‌های هنری

  • طراحی مد و لباس

ترکیه در صنعت مد و لباس، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به همین دلیل، این رشته در این کشور از محبوبیت بالایی برخوردار است.

  • معماری

ترکیه دارای تاریخ و فرهنگ غنی و بناهای تاریخی و معماری چشمگیری است و به همین دلیل، تحصیل در رشته معماری در این کشور می‌تواند فرصت‌های شغلی مناسبی را برای فارغ‌التحصیلان آن فراهم کند.

نکاتی که باید در نظر داشته باشید

شما به عنوان یک دانشجویی که قرار است در یک کشور دیگر شروع به تحصیل کند باید به نکات مهمی توجه داشته باشید:

  • رشته ی تحصیلی انتخابی شما، باید مطابق با سلیقه وعلایق شما باشد تا بتوانید به راحتی با آن ارتباط برقرار کنید و در ادامه ی تحصیل خود از درس خواندن خسته و دلزده نشوید.
  • در مورد رشته ی انتخابی خود به خوبی تحقیق کنید و بازارکار رشته ی مورد نظرتان را در نظر بگیرید، چرا که آینده ی شغلی شما در گرو انتخاب درست رشته ی تحصیلیتان می باشد.
  • شرایط پذیرش در دانشگاه‌های ترکیه برای رشته‌های مختلف متفاوت است. قبل از اقدام برای تحصیل در ترکیه، باید از شرایط پذیرش در رشته مورد نظر خود اطلاع پیدا کنید.

 هزینه های تحصیل درترکیه

به طور کلی هزینه های زندگی در کشور ترکیه نسبت به کشورهای اروپایی برای ایرانیان کمتربوده و می توان گفت تقریبا مقرون به صرفه می باشد.البته اگرشما شرایط دریافت بورسیه تحصیلی را داشته باشید،در صرف هزینه های تحصیلی مشکلی نخواهید داشت.اما افرادی که در دانشگاه های آزاد این کشور قصد ادامه ی تحصیل را دارند باید نسبت به هزینه های دانشگاه توجه ویژه ای داشته باشند.

هزینه های تحصیل در ترکیه

سخن پایانی

همان گونه که درمطالب بالا مطالعه کردید، برای تحصیل دربهترین رشته ها در ترکیه لازم است تا شرایطی را که برایتان از سوی کشور مقصد تعیین شده است، رعایت کنید تا به نتیجه ی دلخواه خودتان برسید.برای انتخاب رشته ی تحصیلی خودتان همواره بازار کار و آینده ی شغلی را مدنظر داشته باشید تا آینده ی خودتان را از همین حالا تضمین کنید.برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با موسسه ی ست اسکول در ارتباط باشید.

مجموعه ها Uncategorized

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*