بهترین رشته تحصیلی در ترکیه چیست؟+2024

تحصیل در ترکیه

ترکیه جزو 10 کشور برتر در جهان است که در زمینه پذیرش دانشجو بین المللی می‌باشد. کشور ترکیه با توجه به بهره مندی از کیفیت بالای تحصیل و رشته‌های متنوع توانسته دانشجویان زیادی را از سرتاسر جهان به خود جذب کند. در این کشور مدارک دانشگاه‌ها از اعتبار بالایی برخوردار هستند.

همینطور با تحصیل در رشته‌های محبوب و پر درآمد به راحتی می‌توانید در کشورهای دیگر مشغول به کار و یا ادامه تحصیل شوید. از این رشته‌ها می‌توان به پرستاری، مهندسی کامپیوتر و مهندسی نفت اشاره کرد. در این مقاله ما سعی داریم به  معرفی بهترین رشته تحصیلی در ترکیه بپردازیم تا به شما کمک کنیم با توجه به علاقه و استعدادتان بهترین گزینه را برای تحصیل در ترکیه انتخاب کنید.

بهترین رشته تحصیلی در ترکیه

یکی از مهم ترین مسئله‌ها در رابطه با تحصیل در کشور ترکیه انتخاب رشته مناسب است. از آن جایی که در ترکیه تعداد رشته‌ها در تمامی مقاطع تحصیلی متنوع است انتخاب رشته را برای افراد سخت کرده است. چراکه برخی از رشته‌ها تقاضای بیشتری دارند، برخی دیگر از رشته‌ها آینده خوبی دارند و برخی دیگر بازار کار مناسبی دارند. در ادامه به بهترین رشته تحصیلی در ترکیه با توجه به بازارکاری که دارند می‌پردازیم.

  • وکلا : یک وکیل موفق به راحتی می‌تواند پول زیادی را برای شما پس انداز کند و یا می‌تواند یک فرد را از اعدام نجات دهد. به همین دلیل است که که وکلا هزینه‌های بالایی می‌گیرند؛ زیرا به چشم مشتریان ارزش درک بالایی دارند.

(در ترکیه محدوده حقوق وکلا ماهیانه از 9 تا 30 لیر می‌باشد.)

  • جراحان و پزشکان : جراحان به دلیل ریسک بالا، داشتن دانش وسیع و طی کردن مسیر طولانی برای یادگیری همینطور به دلیل داشتن ماهیت حیاتی یکی از پر درآمد ترین مشاغل شناخته شده که می‌توان گفت یکی از بهترین رشته تحصیلی در ترکیه است.

(در ترکیه محدوده حقوق پزشکان ماهیانه از 14 تا45 لیر می‌باشد.)

  • مدیران بانک : با در اختیار داشتن صدها میلیون سرمایه و با توجه به همه ی ریسک‌های مرتبط با آن، مدیریت یک بانک یکی از مهم ترین وظیفه‌هاست که دستمزد بالایی را به دنبال دارد.

(در ترکیه محدوده حقوق مدیران بانک ماهیانه از 9 تا 28 لیر می‌باشد.)

  • مدیریت ارشد مالی : هر شغلی که در رابطه با مدیریت پول باشد دارای دستمزد بالایی است. در واقع مدیران مالی هزینه‌ها و درآمدها را مدیریت می‌کنند که این به صورت مستقیم بر عملیات سازمان تاثیر می‌گذارد.

(در ترکیه محدوده حقوق مدیران مالی ماهیانه از 8 تا 25 لیر می‌باشد.)

  • مدیریت ارشد اجرایی : مدیرعامل‌ها در رتبه اول مسئول شکست یا موفقیت سازمان‌ها می‌باشند. تحصیل در رشته‌های مرتبط هم می‌تواند شما را به این درجه برساند. همینطور دستمزد بالای آنها به دلیل خطرات موجود و دامنه وسیع آن می‌باشد.

(در ترکیه محدوده حقوق مدیریت ماهیانه از 8 تا 27 لیر می‌باشد.)

  • متخصص ارتودنسی : متخصص ارتودنسی‌ها در صنعتی فعالیت می‌کنند که در آن افراد بسیاری مایل به پرداخت هزینه‌های بالا برای زیبایی و سلامت خود هستند.

(در ترکیه محدوده حقوق دندانپزشکان ماهیانه از 7 تا 24 لیر می‌باشد.)

  • مدیران بازاریابی : این مدیران مسئول افزایش درآمدهای سازمان خود هستند. آنها به صورت مستقیم مسئول ایجاد تجارت هستند به همین دلایل است که دستمزد بالایی را دریافت می‌کنند.

(در ترکیه محدوده حقوق بازاریابی ماهیانه از 5240 تا 16 لیر می‌باشد.)

  • اساتید دانشگاه : در واقع تبدیل شدن به استاد کار آسانی نیست و برای رسیدن به این درجه نیاز به تلاش و پشتکار بسیار بالا دارد. به همین علت اساتید دانشگاه یکی از پر درآمدترین و معتبرترین کسب و کارها می‌باشد.

(در ترکیه محدوده حقوق اساتید ماهیانه از 6 تا 21 لیر می‌باشد.)

بهترین رشته تحصیلی در ترکیه

نکات مهم برای انتخاب بهترین رشته تحصیلی در ترکیه

  • به چیزهایی که علاقه دارید توجه کنید و به دنبال آن بروید زیرا اگر به رشته‌ای علاقه نداشته باشید احتمال اینکه در آن موفق بشوید کم است.
  • استعدادهای خود را به خوبی بشناسید.
  • به دنبال رشته‌هایی باشید که بازار کار خوبی داشته باشند.
  • شرایط خود را به خوبی بشناسید و آنها را ارزیابی کنید. برای مثال اگر قصد ادامه تحصیل در ترکیه را دارید باید زبان این کشور را یاد بگیرید.

کلام آخر

کشور ترکیه در بین خط آسیا و اروپا قرار دارد. این کشور محبوب برای دانشجویان بین المللی بسیار جذاب می‌باشد. همینطور یه گزینه عالی برای دانشجویانی است که می‌خواهند یک دوره تحصیلی را بگذرانند؛ زیرا هزینه‌های زندگی و دانشگاه در این کشور نسبت به کشورهای دیگر بسیار پایین است. بهترین رشته تحصیلی در ترکیه عبارت اند از: مهندسی کامپیوتر، پزشکی، مدیریت و منسوجات می‌باشد.برای دریافت اطلاعات تکمیلی در این زمینه می توانید به مشاورین ست اسکول پیام دهید.

مجموعه ها مقالات

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*